loading...

پرسش مهر 21

چگونه به اطرافیان و خودمان در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم//؟؟

بازدید : 367
پنجشنبه 28 آبان 1399 زمان : 20:36

این روزها واژه‌ی «ویروس کرونا» به کلمه‌ای کلیدی و نقل تمامی‌محافل تبدیل شده است. مردم، فضاهای مجازی و رسانه‌ها، در هر ثانیه آخرین اخبار مربوط به این بیماری را با هم به اشتراک می‌گذارند و همه و همه به اتفاق منتظر اخباری جدید، چه خوب یا چه بد درباره‌ی این بیماری هستند. از طرفی کرونا ما را محکوم به حبس خانگی کرده، اتفاقی که شاید هیچ کداممان تا به امروز در زندگی تجربه اش نکرده‌ایم. همه ما از اینکه مجبوریم در خانه بمانیم و جایی نرویم خسته شده‌ایم و دیگر نمیدانیم باید در این روزهای قرنطینه چه کنیم تا کمی‌حالمان خوب شود و کمتر به این روزهای سخت و شرایط فعلی فکر کنیم! می‌توانیم در خانه با انجا فعالیت‌هایی وقت خود را از سر کنیم.مانند:

۱-با اعضای خانواده دور هم جمع بشوید و با هم بازی کنید. قدیم‌تر‌ها که تکنولوژی به شکل امروزی پیشرفت نکرده بود افراد دور هم بازی‌های گروهی زیادی انجام میدادند، شما هم در این روزها سعی کنید سرتان را از گوشی‌هایتان بیرون بکشید و با خانواده خود بازی‌های دسته جمعی مانند، اسم و فامیل، مافیا، دوز، شاه و دزد و وزیر و … بازی کنید.

۲-همیشه قرار نیست مادر خانه غذا درست کند این بار با اعضای خانواده مسابقه آشپزی راه بیاندازید، هر شب یک نفر از اعضای خانواده آشپزی کند، میز را با سلیقه بچیند و غذا را سرو کند. پس از خوردن غذا بقیه به کسی که شام را درست کرده امتیاز بدهند و از مزه غذا تعریف یا انتقاد کنند. در آخر مسابقه هر کسی بالاترین امتیاز را آورد به انتخاب اعضای خانواده یک جایزه برای او در نظر گرفته شود و نفر آخر هم وظیفه‌‌‌ای به گردنش محول شود، مثلا تا یک هفته ظرف‌های غذا را بشورد. با این کار هم سرتان در این روزها گرم می‌شود و هم باری از دوش مادران برداشته می‌شود و مهم‌تر از همه حس تعاون و همکاری در خانه شکل میگیرد.

۳-اگر فردی در خانه حرفه و مهارت خاصی دارد، سعی کنید این مهارت‌ها را به هم آموزش دهید، مثلا اگر دختر خانواده به زبان انگلیسی تسلط دارد روزی نیم ساعت به پدر و مادر یا خواهر و برادر خود، زبان یاد بدهد، جملات کاربردی، اصطلاحات جذاب و … یا مادر خانواده طرز تهیه یک غذای خوشمزه را به بقیه اعضای خانواده آموزش بدهد. این کار در عین حال ساده باعث می‌شود که کلی مهارت جدید و کاربردی یاد بگیرید و سرتان حسابی گرم شود.

۴-بر اساس علم فنگ‌شویی محیط‌های زندگی، از جمله خانه و محل کار ما دارای انرژی‌های متفاوتی است، انرژها بر روی وسایل خانه مینشینند. وقتی شما چیدمان خانه را برای مدت طولانی تغییر نمیدهید انرژی‌ها به حالت سکون در سطح خانه باقی میمانند و باعث ایجاد وبی‌حالی در افراد خانه می‌شوند. شما می‌توانید با کوچکترین تغییر در خانه، انرژی موجود را دوباره فعال کنید و نیروهای بد و ساکن را از خانه دور کنید! پس هر چه زودتر دست بکار شوید و با اعضای خانواده چیدمان خانه را عوض کنید، با این کار هم تنوع و تغییر ایجاد کرده‌اید و هم انرژی‌های بد این روزها را از خانه دور میکنید.

۵-همه‌ی ما کلی کتاب نخوانده داریم که در کتابخانه در حال خاک خوردن است. یک کتاب کوتاه را به سلیقه خودتان با اعضای خانواده انتخاب کنید و شروع به خواندن کنید، هر فرد (پدر، مادر، و ..)به طور مثال ۲۰ صفحه از کتاب را بخواند و در اختیار فرد دیگر بگذارد تا او ادامه داستان را روایت کند. پس از تمام شدن درباره‌ی کتاب با هم صحبت کنید و آن را نقد کنید. با این کار در پایان هفته تعداد زیادی کتاب خوانده شده پیش روی شماست!

۶-آلبوم‌های قدیمی‌را از کمد درآورید و با اعضای خانواده آن را ورق بزنید. با هم از خاطرات و اتفاقات گذشته صحبت کنید و از پدر و مادر خود بخواهید تا خاطرات جذاب برایتان تعریف کنند، مثل شیطنت‌های کودکی شما و …

۷-روزی نیم ساعت در خانه ورزش کنید. این روزها تقریبا برای هر کاری اپلیکشن خاصی وجود دارد، برای ورزش کردن هم همینطور است. اپیکشن‌ مخصوص ورزش مورد علاقه خود را نصب کنید و بر اساس برنامه‌ای که به شما می‌دهد نرمش کنید. مهم ترین اصل ورزش در خانه، داشتن هدف و عزم راسخ است زیرا بسیاری از افراد هستند که شروع به ورزش می‌کنند اما به دلیل نداشتن اراده و همچنین مشخص نکردن هدف خود در همان ابتدای کار انصراف می‌دهند و از ادامه فعالیت خودداری می‌کنند.

در این روزها که خیلی از مشاغل با مشکل روبرو شده‌اند و مردم بخاطر خانه نشینی با مسائل مالی دست و پنجه نرم میکنند بهتر است دست به کار شویم و در خانه پول دربیاوریم. شیرینی، ترشی و خوراکی‌های خوشمزه درست کنید و آنها را بفروشید. حتی میتوانید با مهارت‌های خود هنرهای دستی زیبا درست کنید. اگر به مواد اولیه‌‌‌ای نیاز دارید به راحتی میتوانید بصورت آنلاین سفارش بدهید و در خانه هر آن چیزی که بلدید درست کنید. تابلو نقاشی بکشید، خط بنویسید، زیورآلات درست کنید و … در فضای مجازی یه صفحه درست کنید، از محصولاتتان با گوشی عکس خوب بیندازید و آنها در صفحه خود با دیگران به اشتراک بگذارید و بصورت آنلاین بفروشید.

یک ساله شدن کرونا
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی